כיצד אגרום לכך שסוקרי הלמ"ס יפסיקו להטריד אותי?

 שאלה ותשובה מאתר lawforum

שאלה

לאחרונה מטרידים אותי בבקשות חוזרות ונשנות לענות על סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא הוצאות משק הבית.
דופקים לי בדלת ולא מרפים , משאירים לי פתקים בדלת שיבואו לבקר אותי שוב, אני נמנע מלהיות בבית כדי שלא אצטרך להתמודד עם דפיקות הסוקר  וכ"ו
אינני מעוניין ואינני מתכוון לענות על שום סקר כי אני רואה בכך פגיעה קשה בפרטיותי, על אף שמירת הסודיות שמחוייבת הלשכה.
שאלותיי: כיצד אגרום לכך שהסוקרים יפסיקו להטריד אותי?
מה יעשו לי אם אמשיך להתחמק או שאסרב במפורש לענות על הסקר? 
תודה,מ'

תשובה

מ' שלום,

(1) פקודת הסטטיסטיקה מחייבת אותך למסור ללשכה מידע הנחוץ ללשכה, לשם ביצוע הסקרים הסטטיסטיים מטעמה. ללשכה אכן קיימת סמכות להגיע לביתך, לדפוק על דלתך ולחייב אותך לענות על שאלון מטעמה. חשוב להדגיש לעניין זה כי, הלשכה מחויבת לשמור בסודיות את המידע שנמסר על ידך.
(2) באם תבחר לסרב במפורש למסור את המידע ו/או לענות על השאלון הדבר עלול להיחשב כעבירה פלילית, שבגינה קיים עונש מאסר של שלושה חודשים.

במקרה גם אני שלשום נדרשתי על ידי הלשכה לענות על מספר שאלות (וזאת כמו בכל שנה). הסקר אורך כמה דקות בלבד ולכן אני ממליץ אכן לשתף פעולה בעניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה